Dobro. Szczera wartość czy iluzja, którą tworzymy w życiu i w biznesie.  X Konferencja Nienieodpowiedzialnych już 26 kwietnia

Dobro. Szczera wartość czy iluzja, którą tworzymy w życiu i w biznesie. X Konferencja Nienieodpowiedzialnych już 26 kwietnia

Dobro. Wokół tej idei skupią się tematy i zagadnienia jubileuszowej 10. edycji Konferencji Nienieodpowiedzialnych. Goście wraz z uczestnikami wydarzenia spróbują odpowiedzieć na ważne pytania. Co znaczy dziś być dobrym człowiekiem? Czym jest dobry biznes? Czy dobry uczynek unieważnia zły? Co to jest „goodwashing”? Konferencja odbędzie się 26 kwietnia w Międzynarodowym Centrum Kultury Nowy Teatr w Warszawie. Wstęp bezpłatny, trwa rejestracja.  

Przez ostatnią dekadę twórcy projektu społecznego NNO podążali kluczem grzechów głównych używając ich jako źródła, punktu wyjścia do dyskusji o wyzwaniach biznesu, aby określać i odważnie mówić o złych praktykach, zrozumieć dlaczego tak się dzieje i wspólnie ze społecznością Nienieodpowiedzialnych dążyć do tego, aby było w biznesie więcej odpowiedzialności i uczciwości. Omawiano m.in. chciwość, pychę, lenistwo, nieumiarkowanie, gniew, zazdrość i nieczystość i to jak wpływają one na nasze życie zawodowe i osobiste. Co się zmieniło przez te lata? Czy jako liderki i liderzy biznesu, pracownicy, klienci, obywatele wyciągnęliśmy wnioski i uczyniliśmy biznes oraz życie społeczne bardziej zrównoważonym, odpowiedzialnym i odpowiadającym potrzebom dzisiejszego świata? 

Ocenia Artur Nowak-Gocławski, pomysłodawca projektu społecznego NNO, prezes Fundacji Nienieodpowiedzialni i Grupy ANG SA. „Kiedy 10 lat temu w Fundacji Nienieodpowiedzialni tworzyliśmy projekt społeczny NNO niewielu z nas mówiło o nieuczciwych praktykach stosowanych w biznesie – zwłaszcza w sektorze finansowym. Zamiataliśmy je często pod dywan. Nie potrafiliśmy mówić o popełnianych błędach w stosunku do konsumentów, pracowników. My chcieliśmy to zmieniać i zaczęliśmy działać. Tak powstała społeczność Nienieodpowiedzialnych, która dziś liczy kilka tysięcy zaangażowanych i świadomych konieczności zmian ludzi z różnych środowisk – biznesu, nauki, organizacji pozarządowych, kultury i mediów. Nauczyliśmy się odważnie mówić o tym, co i jak trzeba poprawić, że trzeba traktować z szacunkiem klientów, pracowników, dbać o różnorodność, prawa człowieka i chronić przyrodę. I te pozytywne, pożyteczne dla ludzi i przyrody zmiany widać dziś. Dlatego będziemy kontynuować nasze działania, ponieważ widzimy ile dobrych rzeczy dzieje się dookoła, ale ile też jest jeszcze do poprawy”.

„Goodwashing” w życiu i w biznesie

Jubileuszowa 10. edycja Konferencji Nienieodpowiedzialnych otwiera nowy cykl tematyczny w Nienieodpowiedzialnych, którego puntem wyjścia są idee Triady Platońskiej: Dobro, Piękno i Prawda.  Ta pierwsza wartość, dobro, będzie rozpatrywana podczas NNO23 w kontekście dobroczynności, dobrostanu, dobrego biznesu, ale też hasła jakim jest „goodwahsing”.  Goście i uczestnicy będą szukać dobra przy jednoczesnym poddaniu pod dyskusję tego, co się za tym dobrem niekiedy kryje. Często bowiem tworzymy iluzje, przekonani, że służą one dobrej sprawie. 

Prelegentami tegorocznego wydarzenia będą m.in. Ewa Błaszczyk-Janczarska – aktorka i działaczka społeczna, prezeska Fundacji “Akogo?”, dr Katarzyna Bąkowicz – komunikolożka i medioznawczyni, prof. Przemysław Czapliński – historyk literatury i krytyk literacki, prof. Jan Hartman – filozof, autor książek i publicysta, Przemysław Furlepa – wiceprezes Zarządu Bankowości Detalicznej i Biznesowej, BNP Paribas Bank Polska S.A., prof. Dominika Maison, prof. Krzysztof Obłój, Adriana Rozwadowska, Zuzanna Rudzińska-Bluszcz – prezeska Client for Earth Prawnicy dla Ziemi, Agata Stafiej-Bartosik – prezeska Ashoka Polska, Jakub Wygnański – prezes Fundacji Stocznia i wielu innych wyjątkowych gości. 

Co w programie?

Oprócz rozmów i wystąpień zaplanowano także dwa panele dyskusyjne, cieszącą się popularnością debatę warszawską w stylu oksfordzkim oraz prezentację wyników badań społecznych. Pierwszy panel „Dziurawe statki – czyli jak autentyczność, zaufanie i dobrostan przeciekają przez kultury organizacyjne współczesnych firm” poświęcony będzie tematowi dobrostanu –  jak go rozumiemy dziś i jak w rzeczywistości wygląda to w organizacjach, w których pracujemy. 

W trakcie drugiego panelu „Tworzymy masę krytyczną”, w którym wezmą udział przedstawiciele różnych środowisk – od biznesu po organizacje pozarządowe, będziemy rozmawiać o tym co przez ostatnich 10 lat zmieniło się na lepsze, nad czym nadal musimy pracować, aby było dobrze, o obecnych trendach, zagrożeniach i wyzwaniach. 

Podczas jubileuszu nie mogło zabraknąć stałego elementu konferencji, czyli debaty warszawskiej w stylu oksfordzkim. W tym roku teza brzmi „Troska o dobro wspólne to maska dla bezwzględnego biznesu” i poprowadzi ją Grzegorz Nawrocki. Zaprezentowane zostaną także wyniki badania społecznego „Różne oblicza dobra. O decyzjach konsumenckich w dobie odpowiedzialnego biznesu”. Podsumuje je w swoim wystąpieniu współtwórczyni badania prof. Dominika Maison z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. 

Podczas X Konferencji Nienieodpowiedzialnych odbędzie się także premiera V tomu serii książkowej „Rozmów o odpowiedzialności. Zazdrość” oraz mini wystawa dzieł sztuki młodych twórców

Udział w konferencji jest bezpłatny, liczba miejsc jest ograniczona. Szczegółowe informacje, program i rejestracja na stronie konferencji: https://nno.pl/konferencja/ixkonferencjanienieodpowiedzialnych/   

 

Pomysłodawcą Konferencji Nienieodpowiedzialnych jest Grupa ANG SA, organizatorem Fundacja Nienieodpowiedzialni a współorganizatorem jest po raz piąty Miasto Stołeczne Warszawa. 

Patronat honorowy nad konferencją objęła Konfederacja Lewiatan.

Partnerem Strategicznym jest BNP Paribas Bank Polska. 

Partnerem Wspierającym jest IKANO Bank.

Partnerami Konferencji są: Fundacja Rozwoju Rynku Finansowego, ING Bank Śląski, Santander Bank Polska,  Biuro Informacji Kredytowej i BIG Monitor.  

Inicjatywy i Organizacje Partnerskie: Polski Instytut Praw Człowieka i Biznesu, Fundacja Inicjatyw Społeczno- Ekonomicznych (FISE), Koalicja Liderzy Pro Bono, B Corp, Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. 

Patroni medialni: odpowiedzialnybiznes.pl, kampaniespołeczne.pl, ekonomiaspołeczna.pl, Magazyn Kontakt 

KOMENTUJ: